2015. július 27.

Személyiségformáló (mese)hősök?

Hú de régen témáztam a többiekkel. Úgy emlékszem, hogy az előzőről szerettem volna írni, sőt arról is, ami június elején volt, de nem volt időm sem írni, sem pótolni. Most sincsen, éjjel van, meg is kell néznem a pontos kiírásunkat. :)

MIVÉ LETTEM? - az olvasmányok személyiségformáló hatásai.

Azt gondolom és úgy érzem, hogy akiket távol érzek magamtól, azokat nagyon nehezen viselem el, nem bírom őket. Kicsit szomorú, de amolyan bicskanyitogatóan tudom utálni ezeket a #hősöket.
akiket melengetek a szívemen, azokat igazán képes vagyok megkedvelni, és csak remélem, hogy én is olyan vagyok mint ők, vagy legalábbis csírájában bennem van a jóságuk, a figyelmük, a szeretetük, a nyugalmuk. Persze, néha bennem van, de lenne még mit tanulnom. 

Örök kedvencem Abbie Deal, sokáig olyan szerettem volna lenni, mint ő, de arra is rájöttem, hogy olyan is vagyok, mint ő, sokszor. Nem mindig, fejlődhetnék, de igazából minek? Őt is a saját élete alakította. Alakulok majd én is, ha ...

Nem érzem azt, hogy egy főhős vagy éppen mellékszereplő igazán befolyásolhatja a személyiségünket. Szerintem a legtöbb az, hogy elgondolkodunk a cselekedetein, a tettein, a gondolatain, hogy azzal egyet értük vagy nem?, mi így vagy úgy cselekedtünk volna.

Akár mondókázhatnék is, ismeritek ti is:

forrás


"Tulipánból paprika,
paprikából Jancsika,
Jancsikából kiskirály,
kiskirályból tulipán."


Mivé lettem?- tulipán (illatos szép, de gonosz, aki nem engedi be az ázott pillangót?), vagy királylány (a gonosz mostoha lánya, vagy a szegény, kihasznált cselédként szolgáló hercegkisasszony?) vagy paprika az édes vagy éppen a csípős (Makrancos Kata) fajtából? Az vagyok, akivé én, Andi alakítottam magamat. Szerintem csak mi vagyunk magunk kovácsa, ha megvan a vasunk, amit a tűzbe tudunk tartani, és alakítgatni tudjuk. Ha nem vagyunk kovácsok, akkor megesz a fene, és csak csorbult, használhatatlan akármik leszünk.
Egyébként pedig kik a legjobbak? Kikkel kell azonosulnunk? Ki mondja meg, hogy mi a jó, ki a legjobb, kit érdemes követni? 

Nekem a könyvek szereplői olyanok, mint a svéd bútoráruház berendezett szobái: ami nem tetszik, elsietek mellette (nem olvasom el a könyvet, vagy nem szeretem), ami tetszik, az pedig tuti nem adaptálható a mi lakásunkhoz, mert más az elrendezése, a mérete, máshol vannak a nyílászárók.., nem tudom ugyanígy berendezni a szobát. Csak elleshetek 1-2 trükköt, szépséget, de igazából az én feladatom a kialakítás, az elrendezés, a berendezés: én sem, s ugyanígy a szereplők sem tetszhetnek mindenkinek, s nem is áll mindenkinek minden jól. Legyen szó külsőségről vagy belső tulajdonságról.

.. s akik még átalakultak vagy sem a könyvek hatására: Pupilla, Zenka, Reea,  Miamona, Szee

Akik becsatlakoztak, azaz utánunk témáznak: Bubu, Theodora

7 megjegyzés:

  1. Kicsit hasonlóan fogtad meg a témát, mint ahogy én kezdem, és ez tetszik. A végén másfelé léptél tovább, és ez még jobban. :)
    Sok dolgot hasonlóan élünk meg, csak aztán máshoz kezdünk vele. Köszön a felismertetést, és hogy nem vagyok egyedül. :)

    VálaszTörlés
  2. Na, én jelentkezem rögtön, hogy nem ismerem a mondókát :) de tetszett a szimbolikája.
    Az ikeás hasonlat is jó, jaj sokszor én is nézegetem, ez de jól néz ki, vagy amaz, mindjárt bele is költöznék, de nem lehet, mert nálunk sehol nem férne el, vagy nem lenne megvalósítható. Ötleteket nehezen szedek onnan, könyvekből talán könnyebben ellavírozok azok között a gondolatok és karakterek közt, akikkel tudok azonosulni, használni, és amikkel nem.

    VálaszTörlés
  3. Én sem gondolom, hogy bármilyen szereplő vagy leírt dolog közvetlenül hathat ránk (ha mégis, akkor ott már fanatizmusról van szó vagy ilyesmiről), de azt gondolom, hogy minden, de minden, amivel találkozunk, valamilyen szinten hat ránk - akaratunkon kívül is, még ha nem is tudatosul, akkor is.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon rámentél a szereplőkre, persze ez is egy megközelítés. Amúgy én Kovács vagyok hahaha :))))) Szerintem, pont hogy nem ugyanúgy kell berendezni a "szobát", csak ahogy írod ötleteket, gondolatokat, érzéseket, hangulatokat, mentalitásokat stb. elcsípni, amiket be tudunk építeni saját magunkba. :)

    VálaszTörlés
  5. Miamona: Nekem ennél a témánál egyértelműen a szereplők jutottak az eszembe. Most már látom, hogy más is jöhetett volna, de kevés időm volt és ez csúszott ki. De nem bánom. :) Berendezni nem szeretném ugyanúgy, annál színesebb és kreatîvabb vagyok, de ha akarnám se tudnám. Én másképpen érzem azokat a beépülős "hangulatokat", de ezt most máskor, máshogy. Most érzem úgy, hogy erről sokkal szívesebben beszélgetnék személyesen, ittnem megy.
    Szee: kevés könyvnél érzem ezt nagy, bennem maradó hatást,ami a pszichémre hat, meghatódok, elgondolkodom, de most neked is csak a személyességet említeném.
    Reea: te "mentettél meg" a mély melankóliától. :)
    Köszi a hozzászólásokat!

    VálaszTörlés
  6. Tök jó a mondóka, és hé, pont ez a témázás lényege, hogy rávágd, ami épp eszedbe jut róla. ;)
    Érdekes, én szeretem azokat a szereplőket, akik számomra kicsit távoliak. Tudod, mindig meg akarom érteni őket :D, keresem a motivációikat.
    Azon nevettem egyébként, hogy direkt nem írtad le a bútoráruház nevét, erre PuPi jött a kommentjében, és egyből kiírta :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként soha nem írtam bejegyzést sok gondolkodással. Csak leültem és ami jött. Nekem másképpen nem megy, ha megy egyáltalán. Nincsenek magasröptű gondolataim. :)
      S mostanában kevésbé vagyok empatikus, de azért mert hülyeségek miatt szenvednek az emberek, bele sem gondolnak sokan,hogy milyen jó dolguk van. Emlékszem, hogy SKinsella hősnői vagy éppen még nem "neoklasszikusavantgard" magyar írni próbálkozó FÉ lyánykái mennyire képesek kiakasztani. :D Szeresd őket helyettem is Zenka! ;)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...