2017. július 15.

"Csodákkal veszel körül minket, nagy jóságodnak jelei... "

Picoult sem a régi már. Vagy csak könnyen rájöttem a történet végére. Merthogy nem lepődtem meg, nem esett le az állam. Egyik részével tökéletesen tisztában voltam, hogy Ruth mit tett és mit nem tett meg, Brittanyval kapcsolatban simán elfogadtam mindent, csak Turk-ön gondolkodtam el jobban. Na jó Ruth-on is, mert ő a fekete. És a történet központjában tulajdonképpen a rasszizmus áll.
Valahogy minden fekete és fehér vokt a könyvben. 
Nekem nincs bajom a négerekkel, melegekkel, másokkal, de valahogy egyértelmű kinek a pártján állok. Mint szerintem minden ember, aki olvassa ezt a könyvet. Nem is ez a kérdés, hanem az, hogy még mindig előfordulhatnak ezek a dolgok, események! Borzasztó, hogy simán megvernek embereket bőrszínük, vagy társadalmi /vallási hovatartozásuk miatt!

Bárhova nézünk, ki az, aki mindenkit elfogad, aki senkit nem ítél el, nem ítélkezik ha olyan embert lát, aki nagyon nem szimpatikus neki? Vagy éppen senkitől nem fél egy éjszakai kietlen utcában? Persze ez nem rasszizmus, és nem is erre gondolok, csak magunkban sokszor véleményt alkotunk másokról. 
Oké, bevallom, pl. nem érdekel, hogy ki hol szuratja át a bőrét, fülét, száját, de pl. én nem tudok ránézni egy nagy fültágítós fülre. De nekem ez nem megy át rosszba. Vagy beszélhetünk az országunkban élő más nemzetiségi személyekről. Hányan és hányan utálják őket? 
De nem is szaporítom.

Picoult nem lepett meg, csak a naivitásom miatt olvastam gyorsan és érdeklődve. Hogy Harlem az Harlem, hogy hiába verte le Kevin Costner a feketék vécétábláját A számolás joga című filmben, attól még valaki azt gondolja, hogy felsőbbrendű a fehérsége miatt, s a színesbőrűek még mindig rosszabb helyzetben vannak egész életük során. Borzasztó. 
Néha elsírtam magam olvasás közben, és én szerettem volna lenni Ruth barátnője. Tényleg és komolyan.

Tulajdonképpen semmit nem írtam, de a tartalom bárhol megtalálható Jodi Picoult: Apró csodák cím alatt.


Ölelések,
andi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...